To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
GSM, Telefony, Smartfony, Telekomunikacja, Internet - Forum
Forum telekomunikacyjne dotyczące tematów związanych z GSM, telefonią stacjonarną, Internetem, radiokomunikacją i szeroko rozumianą telekomunikacją.

Operatorzy: T-Mobile, Plus GSM, Orange, PLAY - Wysoki rachunek w Plusie - winny WAP??

lotnik_002 - Wto Kwi 13, 2010 23:41
Temat postu: Wysoki rachunek w Plusie - winny WAP??
Witam,
Mam pytanie dotyczące naliczania opłat za internet w plusie. W lutym dostałem fakturę z pozycją "usługi dodane" na wartość 440 zł!!!! Z internetu korzystam na tym telefonie ale w rozsądnych granicach i przez 2 lata użytkowania nie miałem takich rachunków. Dodam że jest to telefon firmowy z wykupioną usługą GPS dla pracowników. Do tej pory usługa ta łączyła się przez internet natomiast 2 łączenia które wygenerowały całą tę kwotę wynoszą 38mb i zostały wykonane w godzinach nocnych.
Czy jest możliwy błąd karty i samodzielna zmiana z internet na wap???
Dodam że jest to tel bez możliwości łączenia 3G, jedno z połączeń wykonano o 03.02.2010 o godzinie 33.46 (łącznie 9 mb) a drugie już 15 min później 04.02.2010 o godzinie 00.14! Czy jest możliwe pobranie takiej ilości danych bez 3G w takim odstępie czasu???

Proszę o podpowiedź!
Z góry dziękuję.

ziomiwan - Śro Kwi 14, 2010 11:12

O godzinie 23 jak rozumiem. Możesz zadzwonić do BOK i spytać się w jaki sposób odbywało się połączenie, czy poprzez wap czy internet, czy na GPS czy też strony internetowe.

3G nie potrzeba, aby pobierać dane z taką szybkością.
Jaki masz telefon??

lotnik_002 - Śro Kwi 14, 2010 13:33

Tak tak godzina 23.46 a telefon to NOKIA 6230i.
Nie wiem czy to coś da ale przesyłam wycinek bilingu jak to wyglądało. W kolejności mamy datę, godzinę, numer docelowy, dane w KB, strefę, cenę.
2010-02-03 21:28:10 wap 128 Szczyt 1,56
2010-02-03 21:34:48 wap 76 Szczyt 0,93
2010-02-03 21:38:51 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-03 22:12:50 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-03 22:13:14 wap 28 Szczyt 0,34
2010-02-03 23:18:39 wap 5 Szczyt 0,06
2010-02-03 23:30:31 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-03 23:45:59 wap 9692 Szczyt 118,24 zł
2010-02-04 00:04:36 wap 26755 Szczyt 326,41zł

2010-02-04 00:59:58 wap 11 Szczyt 0,13
2010-02-04 01:06:17 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:06:54 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:07:11 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:09:44 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:10:05 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:21:32 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 01:26:07 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 09:35:15 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 09:38:07 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 11:03:27 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 11:06:10 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 13:38:48 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 13:39:57 wap 18 Szczyt 0,22
2010-02-04 14:01:46 wap 13 Szczyt 0,16
2010-02-04 17:04:14 internet 10 Szczyt 0,01
2010-02-04 17:04:18 wap 35 Szczyt 0,43
2010-02-04 18:45:31 wap 13 Szczyt 0,16
2010-02-04 18:49:12 internet 10 Poza szczytem 0,01
2010-02-04 19:06:39 wap 7 Szczyt 0,09
2010-02-04 23:39:22 wap 12 Szczyt 0,15
2010-02-05 12:33:44 wap 125 Szczyt 1,53
2010-02-05 12:48:24 wap 85 Szczyt 1,04
2010-02-05 16:04:17 wap 12 Szczyt 0,15
2010-02-08 08:48:44 wap 170 Szczyt 2,07
2010-02-08 08:57:02 wap 38 Szczyt 0,46
2010-02-08 18:05:37 wap 99 Szczyt 1,21

Przesyłam dłuższy wycinek dla porównania jak to wygląda. Na czerwono zaznaczyłem te największe transfery.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

ziomiwan - Śro Kwi 14, 2010 15:42

Czyli telefon przełącza Ci się na WAP, a podczas połączenia WAP płacisz duuużo więcej.
Ale dziwne, że aż tyle pobrał informacji. I co pobierał. To jest pytanie.

Musisz zadzwonić do BOK i wyjaśnić sprawę. Możliwe, że jest to jakiś błąd systemu.

Milimili - Pią Lip 30, 2010 11:28

Cześć, mam prawie identyczny problem.
Jedyne różnice to to, telefon ma 3G
i godziny łączenia się z wapem są inne. Ale poza tym
historia taka sama -Ogromny rachunek za usługi wapu
z których nie korzystałam. Bardzo proszę daj znać jeśli
w Twojej sprawie coś się ruszyło. Ja narazie zgłosiłam
reklamacje w plusie i poprosiłam o dokładne dane na
temat tych połączeń z wap

z góry dziękuję

ziomiwan - Pią Lip 30, 2010 22:48

Jak wysoki rachunek i jakie godziny połączeń? Ile telefon już ma?
Milimili - Sob Lip 31, 2010 23:18

telefon ma niecały miesiąc, są dwa połączenia z wap, jedno pierwszego dnia, niedługo po włączeniu telefonu- na kwotę 230 zł. Drugie 6 dni później za 260 zł.
Raskus - Nie Sie 01, 2010 01:24

dzwońcie od razu na BOK.
Znam bardzo podobny przypadek, gdzie też za wejście na jedną strone, na maila i od razu wyjsćie zabrało ponad 55 zł.
Zwrócono po 6 telefonie( a dokładnie przełączali od jednej osoby do drugiej...).

ziomiwan - Nie Sie 01, 2010 16:00

Zgadza się, dzownić, a najlepiej pójść do salonu (nie wiem w jakiej sieci jesteś) i napisać reklamację którą to przefaksują od razu do siedziby.

Tak duża kwota jest zapewne spowodowana pobieraniem danych poprzez WAP, a nie profil InternetGPRS.

Miałem podobny przypadek w plusie, reklamację uwzględniono, a pieniądze zwrócono.

sera - Śro Sie 11, 2010 17:33

Mam dokładnie ten sam problem. Aparat zmieniłam w kwietniu. Przez trzy miesiące rachunki były ok, potem nagle musiałam zapłacić ponad 300zł. W lekkim szoku wytłumaczyłam sobie, że pewnie kilka razy nieostrożnie skorzystałam z internetu. Ale nieeee...Rachunek za ten miesiąc - ponad 400zł :evil: .
Od razu zadzwoniłam do BOK, gdzie dowiedziałam się, iż aplikacja pt. navi bez mojej wiedzy łączy się z netem poprzez WAP.
Dzwonię więc do Nokii gdzie słyszę, cytuję "no tak, jest taka aplikacja, należy ją usunąć; należało się domyślić, że ona cały czas pobiera dane".
O tak, rachunek dał mi sporo do myślenia ffs...
Następne kroki jakie należy podjąć to:
- zapłacenie tej części rachunku, do której nie mamy wątpliwości,
- złożenie reklamacji u operatora

Cytat:
Operator ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i odesłanie pisemnej decyzji. Jeśli w tym czasie tego nie zrobi, reklamację można uważać za rozpatrzoną pozytywnie. W ciągu kolejnych 30 dni operator powinien skorygować rachunek. Warto mu o tym przypomnieć, wysyłając po 30 dniach od złożenia reklamacji pismo (listem poleconym) z żądaniem poprawienia faktury.


I mam nadzieję, że na tym się skończy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group